Première documentaire Grensherinneringen

Twee jaar lang heeft videograaf Jahra Esser (van Jahra.nl) in samenwerking met Stichting “Ik vraag me af…” gewerkt aan de documentaire “Grensherinneringen” ofwel “Grenzerinnerungen”.
De documentaire laat 20 ooggetuigen aan het woord die WOII hebben meegemaakt aan weerszijden van de grens in een uniek microgebied (Duitsland en Nederland).
Voor deze documentaire hebben Jahra en Stichting “Ik vraag me af…” in 2021 de People-to-People-EUREGIO-prijs in ontvangst mogen nemen. De prijs is in het leven geroepen voor personen of instellingen die een bovengemiddelde bijdrage leverden aan het grensoverschrijdend samenwerken en samenleven.

Datum Vrijdag 6 mei  / Locatie in De Oude Mattheüskerk (DOM) in Eibergen
Aanvang 20.00 uur / Inloop vanaf 19.30 uur.
Entree €2,50 / Kaartverkoop start 15 april bij Dorpshuis de Huve in Eibergen of via info@domeibergen.nl

Er kunnen 250 gasten in de DOM. Vooralsnog is er één vertoning gepland. Mocht er meer belangstelling voor de documentaire zijn, dan wordt er een extra vertoning ingelast.

Voor meer informatie over en trailers van deze documentaire verwijzen we u naar de pagina Projecten – Documentiare Grensherinneringen op deze website (via onderstaande link)